Leta i den här bloggen

söndag 23 oktober 2011

Sköna söndag!

Söndagen till ära bjöd jag lilla familjen på en riktigt god söndagsmiddag; herrgårdsstek med portersås och klyftpotatis, samt sallad. Herrgårdssteken får jag tacka svärmor för, eftersom hon gett mig receptet till denna fantastiska rätt för många år sedan. Även älgsteken har jag kommit åt genom svärmor. Jag har alltid tyckt om att baka och laga mat, att dessutom få göra det i ett välplanerat kök (tack ska jag och maken ha för det) gör det hela ännu roligare. Det kliar fortfarande i fingrarna och vem vet, kanske blir det ännu ett pass i köket ikväll. Jag köpte muffinsformar och andra roliga tillbehör på gårdagens Home Party Event, så dessa skulle jag gärna ta i användning. Om någon är intresserade av baktillbehör och dylikt, kolla in följande länk http://www.ullanunelma.fi Det finns åtminstone en lokal återförsäljare av produkterna och hon håller även hemmapartyn. Skulle jag inte ha så fullt upp med mina egna partyn så skulle jag definitivt hålla ett sådant party.

Serveringsfat Biztro Nougat


Serveringsfat och skål Biztro Elephantgray

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar